Tuesday, June 7, 2011

Fantastisk bok!!

Jeg begynte å lese en helt genial bok i dag. Hentet den på biblioteket i ettermiddag og har allerede lest nesten halve. Den er temmelig lettlest. :-) Jeg leste om denne boka i en avis eller noe og bestemte meg med en gang for å lese den. Reserverte den på biblioteket og har gledet meg skikkelig til å få tak i den. I dag var altså dagen.

Boka er Folkelesnad av Agnes Ravatn. Den handler om ukeblader. Ravatn har lest en masse ukeblader og skrevet en bok om dem. Det høres kanskje kjedelig ut, men det er det overhodet ikke, det er kjempemorsomt. Fy pokker så mange iddioter det finnes rundt i landet her. Ikke bare her, selvfølgelig, overalt, men denne boka handler altså om norske ukeblader og tullingene som leser dem. En veldig velskrevet og veldig morsom bok. Les og le!

Med utgangspunkt i bokas femte kapittel, Sex, sjølvmord og juleøl. Mannfolkblad har jeg også googlet litt i kveld og lest en dårlig og en god anmeldelse av en skikkelig møkkabok. Dårlig her - verdt å lese for kommentarfeltets skyld - og god her. Verdt å lese. :-)

No comments: